Akademia medialna - 2013
Realizowany przez:
Cel:
Celem projektu jest poznanie swoich możliwości i podniesienie wiary we własne siły, poznanie własnego środowiska i pozyskiwania jego wsparcia dla prowadzonych działań.
Odbiorcy projektu:
Grupa 25 uczniów gimnazjów i szkół licealnych w wieku 13-19 lat z gminy Pilawa.
Opis projektu:
Projekt obejmuje pracę grupy młodzieży nad przygotowaniem lokalnego serwisu informacyjnego przekazywanego w radio internetowym oraz publikowanego w drukowanym biuletynie. Uczestnicy nawiązują współpracę z Katolickim Radiem Podlasie, które obejmuje patronatem medialnym ich działania dziennikarskie. Młodzi uczestniczą w warsztatach dziennikarskich, prowadzonych przez pracowników radia oraz zdobywają praktykę w rozgłośni. Poznają warsztat pracy dziennikarski od strony technicznej i merytorycznej. Obserwują profesjonalistów i przygotowują się do swoich pierwszych audycji, które mają wypromować projekt w środowisku lokalnym. Drugim ważnym kontaktem uczestników jest redakcja lokalnego tygodnika „Twój głos”. Tu warsztaty prowadzą pracownicy gazety. Uczestnicy poznają specyfikę pracy dziennikarza prasowego i zasady tworzenia gazety. Umiejętności te wykorzystują w praktyce przy wydawaniu drukowanego biuletynu. Wszystkie materiały opracowywane przez uczestników są umieszczane w serwisie internetowym, który jest częścią projektu. Realizatorzy dzielą się rolami i wspólnie przydzielają sobie określone zadania, dzielą się na grupy tematyczne, podobnie jak obserwowali to w radio i redakcji gazety (kultura, oświata, sport, sprawy społeczne). W ramach wybranych grup tematycznych przygotowują audycję radiową, artykuł prasowy i materiał na stronę internetową. Młodzież pracuje w terenie, wyszukuje ciekawe tematy, zbiera informacje, przeprowadza wywiady. Odbywają się spotkania redakcyjne, podczas których młodzi omawiają zebrane materiały, wspólnie opracowują teksty do publikacji, nagrywają i montują audycje. Prowadzone działania pozwalają młodzieży lepiej poznać swoje środowisko, instytucje, ludzi, lokalne problemy, być na bieżąco z ofertą kulturalną i edukacyjną. Uczestnicy projektu poprzez audycje internetowe, biuletyn i stronę internetową promują swoje działania zyskując lokalne uznanie. Świętowanie zakończenia projektu odbywa się podczas pikniku, zaproszonym rodzicom i gościom młodzież pokazuje swoje osiągnięcia w formie wystawy oraz wręcza specjalny informator dokumentujący ich osiągnięcia.
Budżet projektu: 51 770 zł
Dotacja: 40 000 zł
Rocznik: 2013
Nitka: Ogólnopolski Konkurs Grantowy
Stowarzyszenie Wartości
Miejscowość: Pilawa
Ulica, nr domu i lokalu: Stokrotki 21
Kod pocztowy i Poczta: 08-440 Pilawa
Województwo: mazowieckie
Powiat: garwoliński
Adres strony internetowej: http://stowarzyszeniewartosci.org