Wielkie Kuszenie - 2008
Realizowany przez:
Cel:
Przygotowanie młodzieży wiejskiej do aktywnego i krytycznego odbioru przekazów medialnych, głównie reklamy, do dostrzegania manipulacji, prób wpływania na odbiorców w celu kształtowania ich postaw, zachowań, sposobu myślenia oraz wyzwalanie inicjatywy, pomysłowości, potrzeby współdziałania w grupie rówieśniczej i poznawania środowiska lokalnego w celu zareklamowania siebie, 'małej ojczyzny’ i jej skarbów: ludzi i miejsc.
Odbiorcy projektu:
Odbiorcami projektu będą młodzi ludzie w wieku 13-15 lat mieszkający w 12 sołectwach należących do gminy. Młodzież zainteresowana udziałem w przedsięwzięciu zgłosi akces drogą telefoniczną lub elektronicznie (nr telefonu i e-mail koordynatora będzie na stronach UG i szkół oraz w gazetce gimnazjum). Preferowani będą uczniowie z rodzin wielodzietnych, ubogich. Dowóz sfinansuje Gminna Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Opis projektu:
Cel projektu to przygotowanie młodzieży wiejskiej do życia w świecie cywilizacyjnych zmian poprzez: wypracowanie mechanizmów obronnych wobec dominującej we współczesnej kulturze funkcji perswazyjnej języka i przemożnej siły obrazu, demistyfikację rzeczywistości kreowanej przez reklamę i demaskację mechanizmów, którymi się rządzi, czyli uodpornienie na zniewalającą siłę reklamy przez poznanie i zastosowanie jej reguł. Uczestnicy: 35 osób (13-16 lat). Planowane działania: 'Rozbrajanie’ reklamy (gromadzenie reklam prasowych, telewizyjnych, radiowych, internetowych; obserwowanie elementów reklamy, analizowanie metodą analizy krytycznej). Stworzenie Banku Reklam. Warsztaty: historia reklamy (poster), psychologiczne aspekty reklamy, przepisy prawne dotyczące reklamy, rodzaje reklam. Wizyta studyjna w profesjonalnej agencji reklamowej. Tworzenie reklam w ramach działalności Młodzieżowej Agencji Reklamowej – warsztaty: 'Zostań copywriterem’, wykonanie plakatów, billboardów, filmów reklamowych; reklamowanie odkrytych przez uczestników projektu 'skarbów’ małej ojczyzny w szkolnej gazetce, na stronach WWW gimnnych i Urzędu Gminy, w folderze reklamowym. Reklamy z udziałem wójta, radnych, lekarza, dyrektora banku, poetki, malarza. Kampania reklamowa 'WIELKIE KUSZENIE’ – przygotowanie do festynu – imprezy finałowej. Efekty: umiejętność aktywnej obserwacji i krytycznego odbioru przekazów medialnych, poznanie środowiska lokalnego i współdziałanie z nim, wzrost kreatywności.
Budżet projektu: 10 300 zł
Dotacja: 7 000 zł
Rocznik: 2008
Nitka: Regionalny Konkurs Grantowy
Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży Gminy Kozłów 'Wszyscy Razem’ w Kozłowie
Miejscowość: Kozłów
Ulica, nr domu i lokalu: Kozłów 64
Kod pocztowy i Poczta: 32-241 Kozłów
Województwo: małopolskie
Powiat: miechowski
Adres strony internetowej: –