Szlakiem ginących zawodów - 2007
Realizowany przez:
Cel:
Celem projektu jest pobudzenie zainteresowania młodzieży kulturą, tradycjami minionych pokoleń, głównie żyjących w regionie Lubelszczyzny, włączenie młodzieży w działania podejmowane przez lokalnych partnerów (rodzice, nauczyciele, Koło Gospodyń Wiejskich i inne) poprzez organizowanie i uczestniczenie w warsztatach z zakresu: rękodzieła ludowego, kuchni staropolskiej, fotografiki, sportu, jak też wędrowanie szlakiem ginących zawodów.
Odbiorcy projektu:
Wiek odbiorców: 13-19 lat. 25 osób to młodzież mieszkająca w Starej Wsi i Stasinie oraz 20 osób to uczniowie sąsiadującej ze Starą Wsią szkoły ogrodniczej. Młodzież ze szkoły – dochodząca pieszo na wybrane warsztaty na wsi.
Opis projektu:
Chcemy pobudzić zainteresowania i pasje uczestników projektu; rozwinąć postawy wobec tradycji, kultury i obyczajowości minionych pokoleń zamieszkujących głównie region lubelszczyzny. Naszym zamiarem jest współpraca młodzieży z rodzicami, nauczycielami, Kołem Gospodyń Wiejskich i ODK Łęczna. Wykorzystujemy lokalne zasoby: kulturowe-tradycje regionu, naturalne-bogactwo przyrody i ludzkie – umiejętności mieszkańców wsi. W projekcie biorą udział głównie młodzi mieszkańcy Starej Wsi i Stasina. Uczestniczą oni w warsztatach z zakresu podtrzymywania tradycji i kultury regionalnej, w warsztatach fotograficznych, kulinarnych, wycieczkach do wczesnośredniowiecznego grodu i do Podedwórza. W efekcie zrealizowanych działań spodziewamy się rozwinięcia zainteresowań i zdolności młodzieży, włączenie jej w działalność społeczną, integrację młodych ludzi ze starszym pokoleniem zamieszkującym wieś oraz zdobycie przez nich umiejętności pisania projektów i pozyskiwania środków na realizację pomysłów.
Budżet projektu: 19 650 zł
Dotacja: 15 200 zł
Rocznik: 2007
Nitka: Ogólnopolski Konkurs Grantowy
Stowarzyszenie Podaj Dłoń w Starej Wsi
Miejscowość: Stara Wieś
Ulica, nr domu i lokalu: Stara Wieś 62
Kod pocztowy i Poczta: 21-010 Łęczna
Województwo: lubelskie
Powiat: łęczyński
Adres strony internetowej: –