Panel wnioskodawcy
Serwis rownacszanse.org.pl wykorzystuje pliki cookies, które będą zapisywane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć zapis plików cookies.
Skopiowano!
Wróć do początku

Jestem, działam, współpracuję!

Data publikacji: 30.05.2022

Chcesz pracować z młodymi ludźmi? Sięgnij po bezpłatną publikację przygotowaną przez naszych ekspertów! To sprawdzone w tysiącach miejsc w Polsce metody pracy, za którymi stoją dziesiątki tysięcy historii młodych ludzi. Dowiedz się, jak pracować z młodymi ludźmi, aby wykorzystać ich mocne strony i poprowadzić ich we właściwym kierunku.

 

Pobierz publikację »

Skopiowano!

Dzięki publikacji:

  • poznasz metodę pracy z młodzieżą opartą o doświadczenia Programu Równać Szanse, która uczy, rozwija i wspiera młodych ludzi w działaniach, jest ich zasobem na przyszłość
  • poznasz konkretne narzędzia oraz otrzymasz praktyczne wskazówki do wykorzystania na każdym z etapów pracy z młodzieżą,
  • zainspirujesz się do pracy z młodzieżą i zrozumiesz swoją rolą w procesie podmiotowego wychowania młodzieży.

 

„Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich osób z otwartym sercem, umysłem, gotowych na wyzwania, którzy pracując z młodzieżą poszukują skutecznych metod rozwoju kompetencji przydatnych młodym ludziom w ich dorosłym życiu!”Danuta Daszkiewicz, pedagog i współautorka publikacji

Spis treści

  1. Cele programu Równać Szanse a kompetencje kluczowe
    Pokazuje związek pomiędzy kompetencjami kluczowymi a celami Równać Szanse, przy omówionej istocie każdej z kompetencji możemy odnaleźć bezpośrednie odniesienie do działań, które realizowane są w ramach projektów Równać Szanse oraz przykłady kształtowania kompetencji kluczowych w trakcie ich realizacji.
  2. Metodologia programu Równać Szanse
    Ukazuje fundamentalne zasady realizacji projektów Równać Szanse, których przestrzeganie może przyczynić się do rozwoju młodzieży. Powstał na bazie analizy 20 lat doświadczeń pracy z młodzieżą w projektach rozwojowych.
  3. Tożsamość
    Pokazuje czym jest tożsamość i jak zadbać o jej kształtowanie wśród młodzieży. Zawiera praktyczne wskazówki, pomysły na budowanie tożsamości młodzieży poprzez poznawanie siebie, środowiska czy grupy, w której działamy.
  4. Podmiotowość
    Podpowiada jak stworzyć młodzieży przestrzeń do rozwoju podmiotowości. Zawiera praktyczne wskazówki i pomysły na rozwój samodzielności młodzieży w działaniach.
  5. Współpraca i pozyskiwanie sojuszników
    Opisuje podstawowe zasady współpracy zarówno w wymiarze grupowym jak i środowiskowym. Znajdują się w nim wskazówki jak zadbać o dobrą komunikację i współdziałanie w grupie oraz pokazuje jak pozyskiwać sojuszników do naszych działań.
  6. Odpowiedzialność. Planowanie i realizacja projektu
    Żeby doprowadzić działanie do końca potrzebne jest poczucie odpowiedzialności i umiejętność planowania pracy zgodnie z harmonogramem. Jak to robić? – odpowiedź na to pytanie znajdziesz właśnie w tym rozdziale.
  7. Duma. Sprawczość. Obecność młodzieży w życiu publicznym
    Młodzież ma prawo – uczestniczyć w życiu publicznym, chwalić się swoimi osiągnięciami, wyrażać własne zdanie. Ten rozdział jest o sposobach stwarzania takich sytuacji, dzięki którym młodzi będą mogli poczuć, że ich praca jest ważna i mają powody zarówno do wewnętrznej dumy, jak i pokazania siebie i efektów swoich działań szerszemu gronu odbiorców.

 

„Autorzy publikacji „Jestem, działam, współpracuję. Jak dorosły może wspierać młodzież w rozwoju?” przekazują nam paletę środków, metod, sposobów i konkretnych przykładów […]. Ogromna wdzięczność, że dzielą się swoim cennym know-how. W dobie pandemii w sieci pojawiało się wiele „kursów mistrzowskich” z różnych dziedzin. Ta publikacja, dotycząca roli dorosłego w procesie rozwoju młodzieży, bez wątpienia wzbogaci ten zbiór. Oby jak najwięcej osób do niej sięgnęło i w swoich edukacyjnych misjach skorzystało z propozycji opisanych ról: moderatora, mentora, partnera. Oby jak najwięcej takich fachowych i czytelnych analiz spraw związanych z kompetencjami społecznymi młodzieży, których rozwój stanowi istotę metodologii Programu Równać Szanse”dr Marek Michalak, pedagog specjalny, Rzecznik Praw Dziecka IV i V kadencji

 

Autorki publikacji

Iwona Kirstein
Psycholog, trener i konsultant Human Resources.
Od 2002 roku prowadzi szkolenia, warsztaty, coachingi, tworzy i realizuje projekty rozwojowe i wdraża narzędzia HR w organizacjach biznesowych. Pracuje głównie z menedżerami, zespołami i działami HR. Specjalizacja trenerska to kompetencje menedżerskie, budowanie zespołów i kompetencje osobiste w tym zarządzanie emocjami.

 

Katarzyna Braun
Pedagog, trener i nauczyciel akademicki.
Od 1999 roku związana ze Stowarzyszeniem Centrum Wolontariatu w Lublinie, gdzie
współtworzyła liczne programy na rzecz Osób wykluczonych społecznie. W sposób szczególny angażuje się w programy wychowawcze oparte na wolontariacie. Od 2009 roku pracuje jako nauczyciel akademicki w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, gdzie prowadzi zajęcia m.in. z pedagogiki społecznej, diagnozy środowiska, wolontariatu.

 

Danuta Daszkiewicz
Pedagog, rekomendowany trener Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, coach.
Od 2015 roku pracuje na studiach podyplomowych w Kujawsko Pomorskiej Szkole Wyższej w Bydgoszczy prowadząc treningi interpersonalne, rozwojowe dla studentów. Współzałożyciel Stowarzyszenia Dorośli-Dzieciom” w Sępólnie Krajeńskim. Angażuje się w projekty wspierające rozwój dzieci, młodzieży i organizacji pozarządowych. Od 2013 roku zarządza Centrum Małego Dziecka i Rodziny w Sępólnie Krajeńskim wdrażając nowoczesne koncepcje pracy z dzieckiem i rodziną.

 

Chcesz skutecznie działać z młodzieżą?

Pobierz publikację »

 

Kontakt

Chętnie pomożemy i rozwiejemy wątpliwości

Paweł Walecki

🧑‍💼 Dyrektor Programowy

✉️ pawel.walecki@civispolonus.org.pl

☎️ 609 458 344

ℹ️ Sprawy merytoryczne