WSTECZ :: Strona głównaAktualnościInne[RS 2020] Jestem, działam, współpracuję!

[RS 2020] Jestem, działam, współpracuję!

21 marca 2021 10:32

Chcesz pracować z młodymi ludźmi? W takim razie mamy coś dla Ciebie! Nasza nowa publikacja to sprawdzone w tysiącach miejsc w Polsce metody pracy, za którymi stoją dziesiątki tysięcy potwierdzonych historii młodych ludzi. Dowiedz się, jak pracować z młodymi ludźmi, aby wykorzystać ich mocne strony i poprowadzić ich we właściwym kierunku.

Ta publikacja jest syntetycznym opisem najważniejszych zasad, sposobów, narzędzi i metod, którymi powinni kierować się ludzie dorośli chcący skutecznie działać z młodzieżą.




Dzięki publikacji:



poznasz metodę pracy z młodzieżą opartą o doświadczenia Programu Równać Szanse, która uczy, rozwija i wspiera młodych ludzi w działaniach, jest ich zasobem na przyszłość.

poznasz konkretne narzędzia oraz otrzymasz praktyczne wskazówki do wykorzystania na każdym z etapów pracy z młodzieżą.
zainspirujesz się do pracy z młodzieżą i otrzymasz możliwość dokonania autorefleksji nad swoją rolą w procesie podmiotowego wychowania młodzieży.



Dla kogo jest nasza publikacja?



Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich osób z otwartym sercem, umysłem, gotowych na wyzwania, którzy pracując z młodzieżą poszukują skutecznych metod rozwoju kompetencji przydatnych młodym ludziom w ich dorosłym życiu!

Co znajdziesz w publikacji?



1. Cele programu Równać Szanse a kompetencje kluczowe.
Pokazuje związek pomiędzy kompetencjami kluczowymi a celami Równać Szanse, przy omówionej istocie każdej z kompetencji możemy odnaleźć bezpośrednie odniesienie do działań, które realizowane są w ramach projektów Równać Szanse oraz przykłady kształtowania kompetencji kluczowych w trakcie ich realizacji.

2. Metodologia programu Równać Szanse
Ukazuje fundamentalne zasady realizacji projektów Równać Szanse, których przestrzeganie może przyczynić się do rozwoju młodzieży. Powstał na bazie analizy 20 lat doświadczeń pracy z młodzieżą w projektach rozwojowych.

3. Tożsamość
Pokazuje czym jest tożsamość i jak zadbać o jej kształtowanie wśród młodzieży. Zawiera praktyczne wskazówki, pomysły na budowanie tożsamości młodzieży poprzez poznawanie siebie, środowiska czy grupy, w której działamy.

4. Podmiotowość
Podpowiada jak stworzyć młodzieży przestrzeń do rozwoju podmiotowości. Zawiera praktyczne wskazówki i pomysły na rozwój samodzielności młodzieży w działaniach.

5. Współpraca i pozyskiwanie sojuszników
Opisuje podstawowe zasady współpracy zarówno w wymiarze grupowym jak i środowiskowym. Znajdują się w nim wskazówki jak zadbać o dobrą komunikację i współdziałanie w grupie oraz pokazuje jak pozyskiwać sojuszników do naszych działań.

6. Odpowiedzialność / Planowanie i realizacja projektu
Żeby doprowadzić działanie do końca potrzebne jest poczucie odpowiedzialności i umiejętność planowania pracy zgodnie z harmonogramem. Jak to robić? - odpowiedź na to pytanie znajdziesz właśnie w tym rozdziale.

7. Duma / Sprawczość / Obecność młodzieży w życiu publicznym
Młodzież ma prawo - uczestniczyć w życiu publicznym, chwalić się swoimi osiągnięciami, wyrażać własne zdanie. Ten rozdział jest o sposobach stwarzania takich sytuacji, dzięki którym młodzi będą mogli poczuć, że ich praca jest ważna i mają powody zarówno do wewnętrznej dumy, jak i pokazania siebie i efektów swoich działań szerszemu gronu odbiorców.



Recenzja

"Autorzy publikacji „Jestem, działam, współpracuję. Jak dorosły może wspierać młodzież w rozwoju?” przekazują nam paletę środków, metod, sposobów i konkretnych przykładów [...]. Ogromna wdzięczność, że dzielą się swoim cennym know-how. W dobie pandemii w sieci pojawiało się wiele „kursów mistrzowskich” z różnych dziedzin. Ta publikacja, dotycząca roli dorosłego w procesie rozwoju młodzieży, bez wątpienia wzbogaci ten zbiór. Oby jak najwięcej osób do niej sięgnęło i w swoich edukacyjnych misjach skorzystało z propozycji opisanych ról: moderatora, mentora, partnera. Oby jak najwięcej takich fachowych i czytelnych analiz spraw związanych z kompetencjami społecznymi młodzieży, których rozwój stanowi istotę metodologii Programu Równać Szanse."


Marek Michalak
Rzecznik Praw Dziecka IV i V kadencji


Autorki publikacji





Iwona Kirstein - psycholog, trener i konsultant Human Resources.
Od 2002 roku prowadzi szkolenia, warsztaty, coachingi, tworzy i realizuje projekty rozwojowe i wdraża narzędzia HR w organizacjach biznesowych. Pracuje głównie z menedżerami, zespołami i działami HR. Specjalizacja trenerska to kompetencje menedżerskie, budowanie zespołów i kompetencje osobiste w tym zarządzanie emocjami.

Katarzyna Braun - pedagog, trener i nauczyciel akademicki.
Od 1999 roku związana ze Stowarzyszeniem Centrum Wolontariatu w Lublinie, gdzie współtworzyła liczne programy na rzecz Osób wykluczonych społecznie. W sposób szczególny angażuje się w programy wychowawcze oparte na wolontariacie. Od 2009 roku pracuje jako nauczyciel akademicki w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, gdzie prowadzi zajęcia m.in. z pedagogiki społecznej, diagnozy środowiska, wolontariatu.

Danuta Daszkiewicz - pedagog, rekomendowany trener Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, coach.
Od 2015 roku pracuje na studiach podyplomowych w Kujawsko Pomorskiej Szkole Wyższej w Bydgoszczy prowadząc treningi interpersonalne, rozwojowe dla studentów. Współzałożyciel Stowarzyszenia Dorośli-Dzieciom” w Sępólnie Krajeńskim. Angażuje się w projekty wspierające rozwój dzieci, młodzieży i organizacji pozarządowych. Od 2013 roku zarządza Centrum Małego Dziecka i Rodziny w Sępólnie Krajeńskim wdrażając nowoczesne koncepcje pracy z dzieckiem i rodziną.



WIĘCEJ AKTUALNOŚCI

WASZE WSPOMNIENIA ZWIĄZANE Z PROGRAMEM

  • "Jako koordynator projektu Szwung Młodych programu grantowego Równać Szanse nabyłem nowe umiejętności w pracy z młodzieżą. Młodzież pokazała wielkie zaangażowanie w realizację projektu i była to dla nich niezwykła przygoda. Lokalna społeczność kibicowała młodym w ich działaniu. .."
    Klaudiusz
  • "Projekt ten nauczył mnie pracy w grupie i poznałam masę cudownych osób innych po raz pierwszy, resztę poznałam lepiej, odkryłam w sobie, miłość do śpiewania oraz przełamałam tremę sceniczną mogąc to robić z ludźmi których kocham całym sercem i są dla mnie jak rodzina, nigdy nie .."
    Maja
  • "Mój udział w projekcie był fajną i niezapomnianą przygodą. Nigdy wcześniej nie spotkałam się z gwarą śląską. U mnie w domu nikt nią nie mówi, aż tu nagle zaczęłam się jej uczyć. Poznawałam zupełnie nowe słowa, z czasem nawet zaczęłam co nieco "godoć". Dla mnie to było coś .."
    Patrycja Błach
  • "Przygodę z RS zaczęłam w 2016 roku, właściwie przez przypadek. Zajrzałam do biblioteki w której władzę sprawowała cudowna Aneta Możdżanowska i tak się zaczęło. Początki w projekcie były pasmem przeplatających się przyjemności i wyzwań. Szybko taniec z ogniem stał się moją .."
    gabas
  • "MOJE DWUDZIESTOLECIE Z PROGRAMEM "RÓWNAĆ SZANSE" Kilka słów wstępu Jest rok 2020, to już prawie 20 lat, od kiedy rozpocząłem współpracę z Programem Równać Szanse. Jest to na tyle długi okres czasu, aby bez emocji na chłodno ocenić wszystko co miało znaczący wpływ .."
    Mieczysław
  • "Projekt, w którym dane mi było uczestniczyć miał miejsce w 2006 roku. Bardzo ciekawie w wywiadzie opowiadał o nim Radosław Lis. Ja również mam miłe wspomnienia związane z projektem. Poznaliśmy mnóstwo ciekawostek o średniowieczu, których nie ma w podręcznikach historii. Zwiedziliśmy .."
    Asia M.
  • "Do pierwszego projektu podeszliśmy z nie mniejszym zaciekawieniem niż młodzież. Trochę po omacku wybraliśmy temat "Z kulturą przez wieki - Średniowiecze". Na nasze wspólne szczęście okazało się to strzałem w dziesiątkę. A może nie o temat tu chodziło, a o coś zupełnie innego? .."
    Danka
  • "Na początku Od kiedy się znamy? W 2005 roku zobaczyłam ogłoszenie o konkursie (RKG) w gazecie. Jestem na tyle odchylona, że gdy coś widzę, to zaraz sobie zadaję pytanie: ,,Czy to się przyda w szkole?". Złożyłam wniosek i dostaliśmy grant na projekt. Potem jeszcze były trzy, ale już .."
    Grażyna
  • "Byłam koordynatorką w OKG. Projekty OKG wspominam najlepiej. Dlaczego? Bo tam zauważałam rzeczywistą zmianę w uczestnikach. Młodzi ludzie wchodzili do programu z niepewnością, z brakiem wiary, ale też z ciekawością ? ?może będzie fajnie?. Później zawsze następowało zdziwienie: ?a.."
    KasiaJ
  • "Zastanawiając się nad tymi latami to tak naprawdę z jednej strony można zobaczyć z jak wieloma młodymi ludźmi współpracowaliśmy, a z drugiej trudno wybrać konkretne wspomnienie, bo wydaje się, że każde jest ważne i to nie tylko dla mnie ale szczególnie dla młodzieży. Postanowił.."
    Paweł Pawłowski
  • "To był jeden z lepszych projektów, jakie miałam przyjemność prowadzić. Młodzież spisała się na medal - w pełni zaangażowana, zdeterminowana, zachwycona tematem. Jako koordynator miałam przyjemność patrzeć jak się rozwijają, jaką radość czerpią z każdego warsztatu, jak się str.."
    Beata
  • "Nigdy wcześniej się nie spodziewałam, że będę współtworzyć książkę. Dlaczego to doświadczenie wspominam? Bo było to w roku 2008 i stanowiło zwieńczenie pracy nad wieloma projektami, na które fundusze nasze stowarzyszenie pozyskało w ramach programów "Równać Szanse". Najpierw poj.."
    Dorota
  • "Bardzo mi miło, że w ramach 20-lecia Programu "Równać Szanse" mogę odbyć tę podróż w czasie i przywołać w pamięci miłe wspomnienia sprzed wielu lat. Przyznam szczerze, że nie pamiętam dokładnych nazw projektów, które miałam przyjemność koordynować, ani szczegółowych terminarz.."
    Marta
  • "2011 rok - razem z Asią byłyśmy studentkami i działałyśmy w Stowarzyszeniu Kulturalnym EURO-ART, które było wtedy początkującą organizacją. Nie miałyśmy doświadczenia ani w pisaniu wniosków, ani w diagnozowaniu społeczności lokalnej, ale chciałyśmy zrealizować działania artysty.."
    Agata
  • "Z Programem Równać Szanse jestem od 2010 r. To program, który w nas zakiełkował, wyrósł i zaowocował. Każdego roku wraz z młodzieżą chcemy, aby u nas się działo, aby młodzi mogli rozwijać swoje pasje, dosięgać gwiazd, robić to, o czym marzą. Każdy projekt i każdy rok to nowi lu.."
    Gabi
  • "Z programem Równać Szanse współpracuję już od 2005 roku - jeśli dobrze pamiętam. Mamy jako Byczyńskie Stowarzyszenie Oświatowe za sobą zrealizowane projekty w ramach RKG i OKG. Jeśli chodzi o doświadczenie, to przede wszystkim należny podkreślić permanentny rozwój programu a tym sam.."
    MarMen
Dodaj swoje wspomnienie! »
APLIKUJ O DOTACJĘ