Jestem, działam, współpracuję!
Data publikacji: 30.05.2022Chcesz pracować z młodymi ludźmi? Sięgnij po bezpłatną publikację przygotowaną przez naszych ekspertów! To sprawdzone w tysiącach miejsc w Polsce metody pracy, za którymi stoją dziesiątki tysięcy historii młodych ludzi. Dowiedz się, jak pracować z młodymi ludźmi, aby wykorzystać ich mocne strony i poprowadzić ich we właściwym kierunku.
Pobierz publikację »
Dzięki publikacji:
- poznasz metodę pracy z młodzieżą opartą o doświadczenia Programu Równać Szanse, która uczy, rozwija i wspiera młodych ludzi w działaniach, jest ich zasobem na przyszłość
- poznasz konkretne narzędzia oraz otrzymasz praktyczne wskazówki do wykorzystania na każdym z etapów pracy z młodzieżą,
- zainspirujesz się do pracy z młodzieżą i zrozumiesz swoją rolą w procesie podmiotowego wychowania młodzieży.
„Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich osób z otwartym sercem, umysłem, gotowych na wyzwania, którzy pracując z młodzieżą poszukują skutecznych metod rozwoju kompetencji przydatnych młodym ludziom w ich dorosłym życiu!” – Danuta Daszkiewicz, pedagog i współautorka publikacji
Spis treści
- Cele programu Równać Szanse a kompetencje kluczowe
Pokazuje związek pomiędzy kompetencjami kluczowymi a celami Równać Szanse, przy omówionej istocie każdej z kompetencji możemy odnaleźć bezpośrednie odniesienie do działań, które realizowane są w ramach projektów Równać Szanse oraz przykłady kształtowania kompetencji kluczowych w trakcie ich realizacji. - Metodologia programu Równać Szanse
Ukazuje fundamentalne zasady realizacji projektów Równać Szanse, których przestrzeganie może przyczynić się do rozwoju młodzieży. Powstał na bazie analizy 20 lat doświadczeń pracy z młodzieżą w projektach rozwojowych. - Tożsamość
Pokazuje czym jest tożsamość i jak zadbać o jej kształtowanie wśród młodzieży. Zawiera praktyczne wskazówki, pomysły na budowanie tożsamości młodzieży poprzez poznawanie siebie, środowiska czy grupy, w której działamy. - Podmiotowość
Podpowiada jak stworzyć młodzieży przestrzeń do rozwoju podmiotowości. Zawiera praktyczne wskazówki i pomysły na rozwój samodzielności młodzieży w działaniach. - Współpraca i pozyskiwanie sojuszników
Opisuje podstawowe zasady współpracy zarówno w wymiarze grupowym jak i środowiskowym. Znajdują się w nim wskazówki jak zadbać o dobrą komunikację i współdziałanie w grupie oraz pokazuje jak pozyskiwać sojuszników do naszych działań. - Odpowiedzialność. Planowanie i realizacja projektu
Żeby doprowadzić działanie do końca potrzebne jest poczucie odpowiedzialności i umiejętność planowania pracy zgodnie z harmonogramem. Jak to robić? – odpowiedź na to pytanie znajdziesz właśnie w tym rozdziale. - Duma. Sprawczość. Obecność młodzieży w życiu publicznym
Młodzież ma prawo – uczestniczyć w życiu publicznym, chwalić się swoimi osiągnięciami, wyrażać własne zdanie. Ten rozdział jest o sposobach stwarzania takich sytuacji, dzięki którym młodzi będą mogli poczuć, że ich praca jest ważna i mają powody zarówno do wewnętrznej dumy, jak i pokazania siebie i efektów swoich działań szerszemu gronu odbiorców.
„Autorzy publikacji „Jestem, działam, współpracuję. Jak dorosły może wspierać młodzież w rozwoju?” przekazują nam paletę środków, metod, sposobów i konkretnych przykładów […]. Ogromna wdzięczność, że dzielą się swoim cennym know-how. W dobie pandemii w sieci pojawiało się wiele „kursów mistrzowskich” z różnych dziedzin. Ta publikacja, dotycząca roli dorosłego w procesie rozwoju młodzieży, bez wątpienia wzbogaci ten zbiór. Oby jak najwięcej osób do niej sięgnęło i w swoich edukacyjnych misjach skorzystało z propozycji opisanych ról: moderatora, mentora, partnera. Oby jak najwięcej takich fachowych i czytelnych analiz spraw związanych z kompetencjami społecznymi młodzieży, których rozwój stanowi istotę metodologii Programu Równać Szanse” – dr Marek Michalak, pedagog specjalny, Rzecznik Praw Dziecka IV i V kadencji
Autorki publikacji
Iwona Kirstein
Psycholog, trener i konsultant Human Resources.
Od 2002 roku prowadzi szkolenia, warsztaty, coachingi, tworzy i realizuje projekty rozwojowe i wdraża narzędzia HR w organizacjach biznesowych. Pracuje głównie z menedżerami, zespołami i działami HR. Specjalizacja trenerska to kompetencje menedżerskie, budowanie zespołów i kompetencje osobiste w tym zarządzanie emocjami.
Katarzyna Braun
Pedagog, trener i nauczyciel akademicki.
Od 1999 roku związana ze Stowarzyszeniem Centrum Wolontariatu w Lublinie, gdzie
współtworzyła liczne programy na rzecz Osób wykluczonych społecznie. W sposób szczególny angażuje się w programy wychowawcze oparte na wolontariacie. Od 2009 roku pracuje jako nauczyciel akademicki w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, gdzie prowadzi zajęcia m.in. z pedagogiki społecznej, diagnozy środowiska, wolontariatu.
Danuta Daszkiewicz
Pedagog, rekomendowany trener Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, coach.
Od 2015 roku pracuje na studiach podyplomowych w Kujawsko Pomorskiej Szkole Wyższej w Bydgoszczy prowadząc treningi interpersonalne, rozwojowe dla studentów. Współzałożyciel Stowarzyszenia Dorośli-Dzieciom” w Sępólnie Krajeńskim. Angażuje się w projekty wspierające rozwój dzieci, młodzieży i organizacji pozarządowych. Od 2013 roku zarządza Centrum Małego Dziecka i Rodziny w Sępólnie Krajeńskim wdrażając nowoczesne koncepcje pracy z dzieckiem i rodziną.
Chcesz skutecznie działać z młodzieżą?
Pobierz publikację »