Ja i moja wieś - 2005
Realizowany przez:
Cel:
Głównym celem projektu jest poszerzenie wiedzy historycznej uczniów gimnazjum o miejscowości, w której żyją. oraz promocja jej walorów turystycznych. Uczestnikami projektu będą uczniowie gimnazjum w Dębnicy Kaszubskiej, pochodzący z 15 okolicznych wsi. Zostaną przeprowadzone warsztaty fotograficzne dla młodzieży (fotografia tradycyjna i cyfrowa). Przeprowadzone zostaną również spotkania z ludźmi posiadającymi wiedzę o naszym regionie – współpraca z Zakładem Historii Pomorskiej Akademii Pedagogicznej i z Muzeum w Słupsku. Uczestnicy projektu opracują i przygotują:
– plansze z zabytkami swoich miejscowości,
– prezentacje znanych postaci historycznych, których obecność wywarła znaczący wpływ na rozwój naszego regionu,
– prezentację starych fotografii (przy pomocy nowoczesnych technik komputerowych),
– wystawę dokumentów i pamiątek rodzinnych,
– prezentację walorów turystycznych swoich miejscowości
– wieczornicę dla mieszkańców, na której przedstawią efekty realizowanego projektu,
– podczas 'Dnia otwartego szkoły’ zaprezentują swoje osiągnięcia rodzicom.
Spodziewane jest, że uczestnicy projektu nauczą się:
– współpracować w grupie,
– pozyskiwać informacje z różnych źródeł,
– kulturalnie i efektywnie komunikować się ze światem,
– obiektywnie i realnie oceniać swoje możliwości i umiejętności,
– posługiwać się kamerą, aparatem fotograficznym.
Odbiorcy projektu:
Młodzież z Dębnicy Kaszubskiej.
Opis projektu:
Dotacja zostanie przeznaczona na honoraria dla prowadzących warsztaty, opłacenie obsługi finansowo-księgowej, zakup materiałów biurowych, wynajem sal, zakup sprzętu, pokrycie kosztów transportu, łączności oraz organizacji spotkań.
Budżet projektu: 8 975 zł
Dotacja: 6 900 zł
Rocznik: 2005
Nitka: Regionalny Konkurs Grantowy
Stowarzyszenie Edukacja dla Przyszłości w Dębnicy Kaszubskiej
Miejscowość: Dębnica Kaszubska
Ulica, nr domu i lokalu: Jana III Sobieskiego 3
Kod pocztowy i Poczta: 76-248 Dębnica Kaszubska
Województwo: pomorskie
Powiat: słupski
Adres strony internetowej: –