Tomek w Tpn - 2005
Realizowany przez:
Cel:
Obserwacja i poznanie najbliższego przyrody.
Odbiorcy projektu:
Młodzież z Gimnazjum z Czeszowie.
Opis projektu:
Inspiracją do powstania projektu były książki Edmunda Szklarskiego o Tomku, który poza przygodami, poznaje świat przyrody ożywionej i nieożywionej na wszystkich kontynentach. W naszym projekcie oprócz przygody na wycieczce, uczestnicy będą obserwowali rzeźbę terenu, roślinność, świat zwierzęcy w Tatrzańskim Parku Narodowym i jednocześnie staną się badaczami wykorzystując wszystkie swoje zmysły. Będą mieli możliwość praktycznego zastosowania wiedzy (min. Biologicznej, geograficznej, topograficznej – wędrówki z mapami, kompasami, itd.). Zdobyte materiały (w postaci zdjęć, rysunków, szkiców roślin, skał) pozwolą, tak jak w „Tomkach’ na przygotowanie „fiszek naukowych’ z których powstaną albumy i prezentacje. Wyjazd w Tatry jest pierwszym etapem, dzięki któremu pobudzimy aspiracje badawcze i poznawcze dzieci. Kolejnym etapem będą zajęcia w pracowniach Instytutu Biologii Roślin i Instytutu Geologii, w których uczestnicy staną się małymi naukowcami, mając do dyspozycji profesjonalny sprzęt. Zadanie kończy się prezentacjami uczniów, które zostaną przygotowane w czasie spotkań w naszej szkole jako podsumowanie zdobytej wiedzy i umiejętności. Spodziewamy się, że takie zajęcia pozwolą „rozwinąć skrzydła’ jak również zainteresują dzieci praktyczną nauką, a nie tylko „podręcznikową’. Że uda nam się pokazać, że na ogół wiedzy o danym terenie składa się wiele gałęzi nauk. W związku z tym, aby tak ciekawy projekt mógł być zrealizowany, potrzebujemy dotacji na jego realizacje w postaci pokrycia kosztów noclegowych i wyżywieniowych oraz opłacenie przewodnika, pracowników naukowych, itd.
Budżet projektu: 12 870 zł
Dotacja: 5 500 zł
Rocznik: 2005
Nitka: Regionalny Konkurs Grantowy
Zespół Szkół w Zawoni – Gimnazjum w Czeszowie
Miejscowość: Czeszów
Ulica, nr domu i lokalu: M. Konopnickiej 18
Kod pocztowy i Poczta: 55-106 Zawonia
Województwo: dolnośląskie
Powiat: trzebnicki
Adres strony internetowej: –