Panel wnioskodawcy
Serwis rownacszanse.org.pl wykorzystuje pliki cookies, które będą zapisywane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć zapis plików cookies.
Wróć do początku

Grand Prix dla gminy Rzepiennik Strzyżewski za projekty Równać Szanse

Data publikacji: 29.11.2024
Równać Szanse

Z ogromną radością informujemy, że gmina Rzepiennik Strzyżewski zdobyła Grand Prix oraz prestiżowy tytuł „Edukacyjnej Gminy Małopolski 2024” podczas 15. Jubileuszowej Gali „Rozwiń swoją Gminę”. 

To wyjątkowe wyróżnienie zostało przyznane za realizację dwóch projektów w ramach Programu Równać Szanse: „Rzepiennicką Ligę Debatancką” oraz „Rzepiennicką Akademię Młodzieżowego Lidera”.

Skopiowano!

Oba wyróżnione projekty zostały zrealizowane przez Gminne Centrum Kultury, Czytelnictwa i Promocji w Rzepienniku Strzyżewskim oraz Stowarzyszenie Rzepiennik Jutra. 

To, co szczególnie cieszy, to fakt, że kapituła konkursowa doceniła właśnie te inicjatywy, które w pełni realizują misję naszego programu – wspieranie rozwoju młodzieży poprzez działania dające im realny wpływ i przestrzeń do samodzielnego działania.

Szymon Witek, dyrektor GCK i wieloletni koordynator projektów Równać Szanse, podczas panelu dyskusyjnego „Rola instytucji kultury w rozwijaniu kompetencji Małopolan” podzielił się refleksją, która doskonale oddaje istotę naszego programu:

„Po realizacji pierwszego projektu w ramach Programu Równać Szanse, a było to prawie 10 lat temu, zakochałem się w całej jego idei, bo to jest naprawdę wspaniała rzecz, która oddaje podmiotowość młodym ludziom w realizowanych projektach. Program Równać Szanse daje również młodzieży możliwość popełniania błędu, nie karze za nie, promuje sprawczość młodych i to chyba jedyny lub jeden z niewielu takich programów, gdzie to uczestnicy projektu sami go konstruują, a następnie od A do Z go realizują, a nie są tylko dodatkiem do narzuconych z góry działań.”

Wyróżnione projekty przez rok angażowały ponad trzydziestoosobową grupę młodych ludzi w działania, które pomogły im rozwinąć kompetencje społeczne i emocjonalne, poznać swoje mocne i słabe strony, udoskonalić umiejętność pracy w grupie, oswajać ze stresem i panować nad emocjami  oraz zdobyć doświadczenie w organizacji własnych inicjatyw. 

To właśnie takie efekty są istotą programu Równać Szanse – nie tylko same działania, ale przede wszystkim rozwój młodych ludzi.

Jak podkreśla Szymon Witek: Wciąż żywe jest przeświadczenie, że ośrodki kultury, a szczególnie te wiejskie, takie jak nasz, nie realizują funkcji edukacji poza formalnej, a jeśli już to rzadko kiedy są one innowacyjne i nowoczesne.” 

Tym bardziej cieszy fakt, że sukces projektów z Rzepiennika Strzyżewskiego pokazuje, jak ważną rolę w rozwoju młodzieży mogą odgrywać lokalne instytucje kultury. To dowód na to, że ośrodki kultury, nawet te działające w małych miejscowościach, mogą realizować innowacyjne i nowoczesne formy edukacji poza formalnej, skutecznie wspierając młodych ludzi w ich rozwoju.

Gratulacje i podziękowania

Jesteśmy niesamowicie dumni z tego osiągnięcia! To wyróżnienie potwierdza to, w co od lat wierzymy – że metoda Równać Szanse naprawdę działa i może zmieniać lokalne społeczności na lepsze.

Ogromne gratulacje dla obu zespołów młodych ludzi z Rzepiennika Strzyżewskiego! Szczególne brawa i podziękowania dla niezastąpionych koordynatorek projektów: Moniki Madej, Renaty Gogoli i Marzeny Martyki – Wasza pasja i zaangażowanie są naprawdę inspirujące! 

Ten sukces to zasługa Was wszystkich – koordynatorów, młodzieży, władz lokalnych i całej społeczności Rzepiennika Strzyżewskiego. Pokazaliście, że warto marzyć odważnie i działać z pasją. Wasze osiągnięcie jest najlepszym dowodem na to, że warto inwestować w młodych ludzi i dawać im przestrzeń do działania.

Jeszcze raz gratulujemy i trzymamy kciuki za kolejne wspaniałe projekty!

Kontakt

Chętnie pomożemy i rozwiejemy wątpliwości

Paweł Walecki
🧑‍💼 Dyrektor Programowy
✉️ pawel.walecki@civispolonus.org.pl
☎️ 609 458 344
ℹ️ Sprawy merytoryczne