Żeby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło - 2005
Realizowany przez:
Cel:
Projekt Żeby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło będzie kontynuacją programu Równać Szansę, do którego przystępowali uczniowie i nauczyciele naszej szkoły. Odkrywaliśmy tradycje rodzinne, regionalne. Teraz dążymy do tego, by ocalić to, co odkryliśmy, co jest nam bliskie – wielokulturowość naszej społeczności.
Odbiorcy projektu:
Bezpośrednimi beneficjentami projektu będą: 40 uczniów, ok. 20 osób – rodzice wspomagający działania
Pośrednimi odbiorcami będą: pozostali uczniowie szkoły, nauczyciele niebiorący udziału w projekcie, ale korzystający z doświadczeń twórców programu, rodzice, przedstawiciele, instytucji lokalnych, znani ludzie regionu, przedstawiciele Żydowskiego Instytutu Historycznego w Warszawie
Opis projektu:
Projekt przewiduje zajęcia dla uczniów naszej szkoły koncentrujące się wokół ocalenia kultury i tradycji, wierzeń naszej społeczności w odwołaniu do historii i chwili obecnej. Idea przewodnia to prezentacja kultury żydowskiej, tatarskiej, katolickiej i prawosławnej, ukazanie związku regionu z bogatą historią narodową. Realizacja projektu to połączenie i uwydatnienie walorów historyczno – kulturowych, ale także i przyrodniczych. Projekt zaspokoi potrzeby rozwojowe uczniów związane z aktywnością poznawczą, emocjonalną, artystyczną, stworzy szansę na poznanie wartości historii, a także ocalenie od zapomnienia tego, co powinniśmy przekazać kolejnym pokoleniom. W efekcie projektu zwiększą się inicjatywy podejmowane przez uczniów. Zostanie nakręcony film dokumentujący działania objęte projektem.
Budżet projektu: 11 174 zł
Dotacja: 7 000 zł
Rocznik: 2005
Nitka: II Regionalny Konkurs Grantowy
Gimnazjum w Krynkach
Miejscowość: Krynki
Ulica, nr domu i lokalu: Aleja Szkolna 10
Kod pocztowy i Poczta: 16-120 Krynki
Województwo: podlaskie
Powiat: sokólski
Adres strony internetowej: –