WSTECZ :: Strona głównaProjektyProjekt

Żuławskie bajanie

Cel:

Celem projektu jest twórczy rozwój młodych ludzi, poszukiwanie zdolności, talentów i pasji poprzez kontynuację zadań zrealizowanych w poprzednich projektach.

Odbiorcy projektu:

Uczestnikami projektu będą chętni uczniowie gimnazjum, w tym dzieci z rodzin zastępczych z terenu gminy oraz uczniowie szkół średnich.

Opis projektu:

Zdobyte w poprzednich projektach umiejętności, doświadczenie i wiedza posłużą tworzeniu własnych tekstów literackich oraz ich ilustrowaniu (grafika, malarstwo, collage, fotografia). Uczestnicy projektu wykorzystają motywy z opowieści seniorów, po rozmowie z którymi spisali ich wspomnienia. Z wybranych, a inspirujących faktów, fotografii, miejsc powstaną baśnie, wymyślone i spisane przez uczestników. Będą one miały powiązanie z istniejącymi wsiami, konkretnymi budowlami lub nieistniejącymi już zabytkami. Każdy z uczestników zmierzy się z tym zadaniem, a pomocą będzie spotkanie z pisarzem, autorem wielu zbiorów gdańskich legend, prof. Jerzym Sampem, wykładowcą Uniwersytetu Gdańskiego. Baśnie po przedyskutowaniu i obróbce językowo - literackiej zostaną wzbogacone ilustracjami każdego z autorów, posługujących się różnymi technikami plastycznymi. W efekcie powstanie książeczka z obrazkami, wydrukowana w nakładzie 200 egzemplarzy. Podczas Święta Projektu z udziałem rodziców, dziadków, rodzeństwa i kolegów uczestnicy zaprezentują swoje utwory, czytając je z podkładem muzycznym oraz prezentacjami multimedialnymi lub fotografiami w tle. „Żuławskie bajanie” zostanie zorganizowane w wielkiej sieni domu podcieniowego z 1720 roku, której ściany ozdobią prace plastyczne.

Budżet projektu:

16 770 zł

Dotacja:

7 000 zł

Rocznik:

RS 2009

Nitka:

Regionalny Konkurs Grantowy

Stowarzyszenie Żuławy Gdańskie w Trutnowach

Miejscowość:

Trutnowy

Ulica, nr domu i lokalu:

ul. Podcieniowa 4

Kod pocztowy i Poczta:

83-020 Cedry Wielkie

Województwo:

pomorskie

Powiat:

gdański

Adres strony internetowej:

LOKALIZACJA PROJEKTU

APLIKUJ O DOTACJĘ