WSTECZ :: Strona głównaAktualnościInneJak relacjonować działania na Instagramie?

Jak relacjonować działania na Instagramie?

13 grudnia 2019 10:44

Podczas wydarzeń, projektów jest tak intensywnie, że nie ma czasu na informowanie o tym co się dzieje, a tym bardziej na pokazywanie przedsięwzięcia od kuchni. To duży błąd! Zebraliśmy dla Was informacje, które pojawiły się na szkoleniu z nowoczesnych technologii i pokażemy Wam jak to zmienić. Jak tworzyć komunikację za pomocą Instagrama?

Szkolenie z takiej tematyki przeprowadziły Anna Orzech i Olimpia Jenczek podczas szkolenia z nowoczesnych technologii, które odbyło się we wrześniu dla osób związanych z programem Równać Szanse. Więcej tutaj.



fot. Ola Skorżyńska



Wirtualne społeczności integrują ludzi, często zbierają się w grupy skupione wokół konkretnego tematu, które mogą się wzajemnie wspierać. 

H. Rheingold, autor książki na temat cyberprzestrzeni „Virtual community” na temat wirtualnych społeczności wypowiada się tak: „to społeczne agregaty, które wyłaniają się z sieci, gdy wystarczająco dużo osób prowadzi publiczne dyskusje wystarczająco długo, z wystarczającą dozą ludzkich uczuć, by tworzyć sieci osobistych relacji w cyberprzestrzeni”



Jak tworzy się społeczność? Kilka rad od Anny Orzech (@aniolowa)




Prezentacja A. Orzech

Idealnym narzędziem do budowania relacji ze swoimi odbiorcami jest Instagram Stories. Jak go używać?


Prezentacja O. Jenczek



9 rad dot. nagrywania relacji na Instagram Stories (@dobrzewszędzie)

_przecieraj kamerkę

_patrz w kamerkę

_publikuj materiały w pionie

_wykorzystuj światło dzienne i golden hour

_znajdź swoj sposób na dodanie sobie energi - czasem wystarczy wstać

_znajdź dobre tło

_pamiętaj o różnorodności (15 s)

_spójność

_najpierw zbierz materiał, potem montuj



Co pokazywać na Instagramie?








Prezentacja O. Jenczek

1. Pokazuj ważne treści (przykład: outrid3rs)- edukuj użytkowników. Inspiruj, podejmuj dyskusję i dziel się tym co robisz. Pokazuj proces, pracę jaką włożyłeś w dane działanie, a nie sam efekt.

2. Wykorzystuj możliwości jakie daje Instagram. Bądź kreatywny! (przykład: fundacjawosp)

3. Baw się ze swoimi odbiorcami - dawaj im przestrzeń do wspólnych dyskusji, ankiet czy quizów (przykład: netflixpl)

4. Pokazuj ludzi, którzy tworzą projekt - oddawaj im przestrzeń i zachęć do "mówionego stories". Niech podzielą się swoją historią! (przykład: polandrockfestival)




Jeśli chcecie zainspirować się działaniami innych, zapraszamy na profil programu Równać Szanse! Tam w wyróżnionych odnajdziecie profile stworzone przez uczesników na potrzeby szkolenia. Zobaczcie jak pokazali ekologię. Więcej zdjęć ze szkolenia poniżej w galerii!






https://www.instagram.com/rownacszanse/



Nie zapomnijcie zaobserwować naszego profilu!





WIĘCEJ AKTUALNOŚCI
APLIKUJ O DOTACJĘ